Veel gestelde vragen

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

1) Selecteer een product en voeg het toe aan de winkelwagen.

2) Geef het aantal op.

3) Hebt u een voucher met een kortingscode, vul hier het vouchernummer in.

4) Ga verder met bestellen van andere producten of ga door naar afrekenen. (Bij doorgaan naar afrekenen hebt u nog niet besteld!)

5) Bij het afrekenen kunt u nog veranderingen in uw bestelling aanbrengen.

6) Controleer uw factuuradres en ontvangstadres. (De factuur gaat altijd naar het e-mailadres waarmee u bent ingelogd.)

7) Controleer of u de juiste aantallen en producten hebt besteld. Bevestig dit met aanvinken van het vakje.

8) Voeg eventueel opmerkingen toe.

9) Door te klikken op [Plaats bestelling] wordt de bestelling definitief. U ontvangt een e-mail als bevestiging.

Hoe kan ik achteraf betalen?

In samenwerking met Klarna bieden wij onze klanten de mogelijkheid om bestellingen achteraf te betalen. Dit werkt heel simpel. Je selecteert de artikelen die je wilt bestellen, vervolgens navigeer je naar het afrekenscherm. Hier kun je kiezen voor de betaalmethode “Klarna". Klarna zal, aan de hand van je gegevens, een korte kredietcheck uitvoeren. Binnen een paar minuten krijg je te horen of Klarna je aanvraag heeft geaccepteerd. In dat geval verwerken wij je bestelling en sturen het op naar jouw adres. Achteraf ontvang je van Klarna een e-mail met daarin het verzoek om de rekening binnen 14 dagen te voldoen.

Is je verzoek door Klarna afgewezen? Dan raden wij je aan om contact op te nemen met de klantenservice van Klarna. Zij kunnen je meer vertellen over je aanvraag en waarom deze is geweigerd.

Hoelang zit er garantie op de producten?

Garantie
Als u iets koopt, hebt u volgens de wet recht op een deugdelijk product. Dat heet de wettelijke garantie. Het betekent dat het product geen gebreken mag vertonen die je – als je het product op een normale manier gebruikt – niet verwacht binnen de verwachte levensduur van het product. Dit geldt ook voor uw aankoop bij Carpar.nl Is een product niet goed, dan doen wij er alles aan om een oplossing te vinden.

Gebruiksaanwijzing en garantievoorwaarden
Het is wel belangrijk dat u goed de gebruiksaanwijzing en voorwaarden leest voordat u een product gebruikt. De garantievoorwaarden zitten bij het product. Bewaar ze goed, samen met de aankoopbon of factuur en een eventueel garantiecertificaat. Om aanspraak op garantie te kunnen maken, hebt u een bewijs van aankoop nodig. Bijvoorbeeld een factuur (bij een online bestelling) of een kopie van een bankafschrift.

Product niet goed?

Is een product met garantie niet goed of stuk? Dan adviseren wij u om contact met ons op te nemen

  • Ging het product stuk binnen de omruilgarantietermijn van 14 dagen? Dan krijgt u vaak direct een nieuw product of een vergelijkbaar product tot eenzelfde aankoopwaarde. Als een product niet op voorraad is, kan het worden besteld. Is dit niet mogelijk, dan krijgt u uw geld terug. Er zijn een paar uitzonderingen.
  • Ging het product stuk NA de omruilgarantietermijn? Dan zorgen wij ervoor dat het artikel snel en vakkundig wordt gerepareerd. Als een reparatie niet mogelijk is, zoeken we samen met u naar een andere oplossing.

Reparatie service
Is de garantieperiode verlopen en wilt u het apparaat toch laten repareren? Neem dan contact op met ons voor een offerte.

Kan ik een product afhalen?

Alhoewel wij geen showroom hebben, kunnen we bepaalde producten voor u reserveren in onze afhaalbalie. Hiervoor dien je een afspraak met ons te maken. Je kunt een product online afrekenen en vervolgens per mail aangeven je bestelling te willen afhalen. Ook kun je er voor kiezen om je bestelling tijdens het afhalen af te rekenen.

Hoe lang duurt een levering?

Producten die voor 15:00 zijn besteld trachten we dezelfde dag nog te versturen. Hierbij hanteren we levertijden van 1-3 werkdagen. De levertijden kunnen in sommige gevallen afwijken.

Kunnen zakelijke klanten korting krijgen?

Zakelijke klanten die in grotere aantallen willen bestellen kunnen contact met ons opnemen voor een prijsopgave op maat.

Krijg ik een traceer code bij mijn bestelling?

De meeste producten versturen wij vanuit onze eigen magazijn in Nederland en hiervan ontvang je het Track & Trace in je e-mail. Bepaalde producten en modellen versturen wij direct vanuit onze leveranciers. In zo een geval ontvang je van ons wel een bevestigingsmail dat je bestelling is afgerond en verzonden, maar het Track & Trace zal dan niet worden getoond. Je kunt het pakketje dan vooralsnog binnen circa 3 werkdagen verwachten.

Binnen hoeveel dagen mag ik omruilen?

Op alle bestellingen heb je een inzichttermijn van 14 dagen. Het is de bedoeling dat je binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling aangeeft je product te willen retourneren. Vervolgens heb je nog eens 14 dagen om je bestelling op te sturen naar ons retour adres. Klik hier voor de retourvoorwaarden.

Wat is het retouradres?

Alle vragen over retourneren vind je terug op de pagina “Retourneren"

Hoe kan ik een product retourneren?

Alle vragen over retourneren vind je terug op de pagina “Retourneren"

Hoe kan ik gebruik maken van de inbouwservice?

Wil je je aankoop door ons laten inbouwen? Wij hebben een inbouwservice waar je terecht kunt voor het laten inbouwen en installeren van verschillende soorten producten. Hiervoor dien je een afspraak met ons te maken. Je kunt er voor kiezen om je product eerst online te bestellen en vervolgens een afspraak te maken voor het inbouwen. We raden je aan om in zo’n geval in de bestelnotitie te vermelden dat je het product wilt laten inbouwen. Wij zullen dan contact met je opnemen. Ook kun je het product en de inbouwkosten direct tijdens je inbouwafspraak afrekenen. Kijk op de volgende pagina voor meer informatie: https://www.carpar.nl/inbouwservice

Hoe kan ik een klacht indienen?

Carpar.nl streeft ernaar om uw aankoop en service zo prettig mogelijk te laten verlopen. Uiteraard kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over uw product of over een geleverde dienst van Carpar.nl

In dit geval kunt u deze klachten of ontevredenheden melden bij ons, om samen met u naar een passende oplossing te zoeken. U kunt op 2 manieren direct contact opnemen met onze klantenservice;

Bellen met de klantenservice:

085 060 1136

Mailen met de klantenservice:

info@carpar.nl

U krijgt in beide gevallen binnen 14 dagen een inhoudelijke schriftelijk reactie van onze klantenservice.

Meer informatie over geschillen met webwinkels kunt u vinden via Thuiswinkel.org en via www.sgc.nl. Vanaf 15 februari 2016 kunt u tevens uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).